1. Intro

U gaat starten met het aanvragen van een bijstandsuitkering. Hiervoor dient u in te loggen met uw DigiD. Heeft u een partner of woont u met iemand samen? Dan heeft u allebei een DigiD nodig..

Op onze website staat de bewijsstukkenlijst. Hierop ziet u welke gegevens van belang zijn voor uw bijstandsaanvraag. U kunt het invullen van het formulier onderbreken en op een later moment hervatten. Hiervoor kunt u op de knop rechtsboven klikken. De ingevulde gegevens blijven 48 uur bewaard. Na deze periode dient u opnieuw een aanvraag te starten. Dit kan gevolgen hebben voor uw recht op uitkering doordat er dan sprake is van een nieuwe meldingsdatum.

Uw aanvraag is pas ingeleverd als deze volledig is ingevuld en ondertekend door zowel u als uw eventuele partner. Zodra wij uw aanvraag hebben ontvangen ontvangt u van ons bevestiging via de e-mail.

U en uw eventuele partner dienen de vragen volledig en geheel naar waarheid in te vullen. Als u onjuiste gegevens invult kan dit tot een boete leiden, gevolgen hebben voor het recht op uw uitkering of leiden tot een strafrechtelijke vervolging. Op grond van de Participatiewet controleren wij uw gegevens.

Lukt het niet of heeft u vragen? Neem dan contact op met Team Uitkeringen via telefoonnummer 046-4777927.

 

2. Inloggen

3. Partner en kinderen

4. Reden melding

5. Woonsituatie

6. Inkomsten

7. Rekeningen en bezittingen

8. Schulden

9. Inschrijving Kamer van Koophandel

10. Beschikbaarheid

11. Sollicitaties

12. Rekeningnummer

13. Toelichting

14. Afsluitende verklaring