Ga naar hoofdinhoud Ga naar formulier stapmenu Ga naar footer
Taal selectie

Contactformulier Loonkostensubsidie

Let op: uw sessie verloopt binnenkort.

Sessie verlopen

Let op! U heeft dit formulier {minutesInactive} minu(u)t(en) niet gebruikt. Als u nog verder wilt gaan met het invullen van het formulier, bevestig dit dan voor {confirmBefore}, anders zullen uw gegevens verloren gaan.

Uw sessie is verlopen. Na {redirectAfter} seconden wordt u doorgestuurd naar een andere pagina.

Aanvraag loonkostensubsidie
 
 
Mensen met een arbeidsbeperking kunnen via hun gemeente een beroep doen op ondersteuning om aan het werk te gaan. Voor diegenen die niet zelfstandig het wettelijk minimumloon kunnen verdienen, zetten gemeenten loonkostensubsidie in.

Loonkostensubsidie compenseert de werkgever bij verminderde productiviteit van een werknemer. De loonkostensubsidie die een werkgever van de gemeente krijgt, is het verschil tussen het wettelijk minimumloon en de loonwaarde van de werknemer.

Loonkostensubsidie is voor gemeenten en werkgevers een belangrijk instrument bij het vormgeven van een inclusieve arbeidsmarkt. Bovendien is loonkostensubsidie een middel om de doelstelling van de banenafspraak te halen.

Via dit formulier kunt in contact komen met de verantwoordelijke Werkgeversadviseur van uw sector.